👍 Bob Dylan compleet - Het verhaal van de 492 songs - Philippe Margotin (augustus 2016) - Boek Downloaden op e-reader

Bob Dylan compleet - Het verhaal van de 492 songs
Boektitel : Bob Dylan compleet - Het verhaal van de 492 songs
ISBN: Nee
Totaal Pagina's : 704 pagina's
Jaar : augustus 2016
Categorie : Muziek, Populaire muziek,
Uitgever : Philippe Margotin
Taal: Nederlands

Prachtig boek met hele mooie verhalen bij alle songs van onze nieuwbakken Nobelprijs winnaar! Vooral erg mooi om te lezen met het desbetreffende nummer spelend op de achtergrond. Een echte aanrader voor de liefhebbers van deze gigant in de popgeschiedenis!

Dit boek is een must voor de echte Dylan fan bij ieder te beluisteren Dylan nummer kun je dit boek als naslagwerk gebruiken elk nummer is tot het bot ontleed. Informatie over de totstandkoming van de song opnamestudio musici die een bijdrage leveren bijzonderheden bij de productie tot de betrokken geluidstechnici. Leuk detail is de noot met wetenswaardigheden die bij elk nummer staat vermeld. De vele zeldzame foto's geven het boek een absolute meerwaarde.

Bijna 500 songs komen aan bod in dit lijvige boekwerk over de zopas gelauwerde singer-songwriter. Bovendien ook weelderig gellustreerd en zeer adequaat en gedetailleerd uitgewerkt! Ik was er in het lezen en de eerste plaat van Bob Dylan aan het beluisteren toen ik op de radio hoorde dat hij de hoogste denkbare literaire bekroning had gekregen. Ik had al enkele maanden geleden zijn collectie aangekocht want ik kende te weinig van Dylan. Tot dan had ik vooral Leonard Cohen bestudeerd maar ik vond dat dit een groot tekort was in mijn muzikale kennis. Bij deze ben ik mijn achterstand aan het inlopen dank zij zijn muziek n dit boek! En het boek over De Beatles ligt ook klaar!!!

Bob Dylan compleet - Het verhaal van de 492 songs 1e druk is een boek van Philippe Margotin uitgegeven bij Uitgeverij Wbooks. ISBN 9789462581548 704 pagina's 492 nummers. Bob Dylan Compleet vertelt chronologisch en zonder een detail over te slaan het verhaal van een songwriter en muzikant die niet alleen in de muziek- maar ook in de wereldgeschiedenis een bijzondere plaats in neemt. Bob Dylan Compleet is een reis van het absolute begin naar het meest recente einde onderweg stoppend bij albums en outtakes films en concerten - alles gebaseerd op interviews met de songwriter zelf en de muzikanten producers en bekenden om hem heen. Daarbij is het boek rijk gellustreerd met zowel iconische als onbekendere foto's van de beste fotografen uit de rockscene. Dit is een bijbel voor alle fans die het waard is om keer op keer uit de kast getrokken te worden bij het beluisteren van de klassieke liedjes. Toon meer

Best Book: