πŸ“š Mijn Amerika - Mart Smeets (17-Nov) - Boek Downloaden op e-reader

Mijn Amerika
Boektitel : Mijn Amerika
ISBN: 9789462970816
Totaal Pagina's : 320 pagina's
Jaar : 17-Nov
Categorie : Boeken, Mens & Maatschappij,
Uitgever : Uitgeverij de Kring
Taal: Nederlands

Geschreven bij Mijn Amerika

Geschreven bij Mijn Amerika

Geschreven bij Mijn Amerika

Het langverwachte Amerika-boek! Op de dag dat president John F. Kennedy werd doodgeschoten 22 november 1963 begon voor de 16-jarige Mart Smeets een levenslange fascinatie voor Amerika. Zijn werk als sportjournalist bracht hem de 54 jaar erna vaak in het land. Veel van zijn ervaringen op het gebied van muziek sport politiek kunst geschiedenis eten reizen hotels en het eeuwige racisme belandden in Mijn Amerika. Smeets neemt de lezer mee naar het Memphis van Elvis Presley het Texas van de oud-Nederlands-elftalkeeper Jan van Beveren het Boston na de bomaanslag bij de marathon zijn lievelingsmuseum en -restaurant zijn favoriete platenzaken zijn mooiste stadionherinnering. Hij bezoekt oude bekenden en beschrijft de carrire van de uit Polen gemmigreerde footballcoach Mike Ditka de vleesgeworden American Dream. Hij is lyrisch over de I 80 van Salt Lake City naar Park City waar hij overigens zeer kort Robert Redford ontmoette (en hoe). Hij leert ons over Martin van Buren de achtste president van de USA (die thuis in Kinderhook gewoon Nederlands sprak) en over de mormonen de Yankees de cola-oorlog en 'Southern Comfort'. In alle bijzondere en bovendien informatieve verhalen spuit Mart Smeets ook zijn ongezouten mening over Amerika en de Amerikanen het land waarmee hij een lichte haat-liefdeverhouding ontwikkelde en dat nooit stopte hem te verbazen. Toon meer

Best Seller: